Använda WebKassa under poststrejken

Finlands Post- och Logistikunion PAU har inlett en två veckors strejk från måndag 11.11.2019.

Under poststrejken kan du hantera alla dina ärenden med Hälsovårdens arbetslöshetskassa elektroniskt via vår WebKassa-tjänsten. Du kan logga in på WebKassa med ditt eget medlemsnummer.

Vad WebKassan innehåller

På sidan ”Ansökningar” hittar du alla ansökningsblanketter. Du kan bifoga högst 10 bilagor till varje ansökan. Mer bilagor kan skickas skilt via ”Bilagor till ansökan” -linken som finns längst ner på ”Ansökningar” -sidan. Bilagor kan skickas i PDF-, JPG-, JPEG-, TIFF-, PNG- och GIF-format.

Detaljer om utbetalade förmåner finns i avsnittet ”Betalningar och beslut” på sidan ”Utbetalda förmåner”.  Klicka på utbetalningsdatumet för att se närmare uppgifter om utbetalningen.

Detaljer om beslut som har postats finns i avsnittet ”Betalningar och beslut” på sidan ”Beslut”. Klicka på beslutsnummer för att se mera detaljerade uppgifter om beslutet.

Kopior av andra brev som kassan har postat finns i avsnittet ”Meddalande och brev” på sidan ”Brev”. Om du använder Postens OmaPosti-tjänsten (före detta NetPost) borde våra brev komma fram till tjänsten trots strejken.

Kolla din kontaktinformation

Det är viktigt för det smidiga flödet av elektroniskt kommunikation, att kassan har din korrekta kontaktinformation. Kolla på sidan ”Kontaktuppgifter” (i avsnittet ”Mina Uppgifter”) att din mobiltelefonnummer och e-postadress är korrekta.