WebKassa

WebKassa on kassan oma tietosuojattu asiointipalvelu, joka on aina avoinna. Palveluun pääset kirjautumaan jäsennumerollasi kätevästi ajasta ja paikasta riippumatta.

WebKassan osoite on https://webkassa.tehytk.fi

WebKassassa voit

  • täyttää ja lähettää hakemuksesi
  • lähettää liitteitä (10 dokumentin erissä)
    WebKassa hyväksyy seuraavat tiedostotyypit: pdf, jpg, jpeg, tiff, tif, png ja gif
  • lähettää viestejä kassalle
  • lukea kassan lähettämät kirjeet
  • seurata hakemuksesi käsittelyn edistymistä
  • arvioida päivärahasi suuruutta päivärahalaskurilla
  • tarkastella maksuhistoriaasi
  • tarkastella jäsenmaksutietojasi.

Palvelun kautta lähetetty hakemus on kassan käsittelyjonossa heti sen lähettämisen jälkeen. WebKassaa käyttämällä saat hakemuksesi odottamaan käsittelyvuoroaan huomattavasti nopeammin verrattuna hakemukseen, jonka lähettäisit kassalle postitse. Käsittelemme kaikki hakemukset niiden saapumisjärjestyksessä.

WebKassan kautta saapuviin viesteihin pyrimme vastaamaan viimeistään seuraavan arkipäivän aikana.

WebKassaan kirjautuminen

WebKassaan kirjaudutaan työttömyyskassan jäsennumerolla. Jäsennumero on seitsennumeroinen numerosarja, jonka näet kassalta liittyessäsi saamastasi jäsenyysilmoituksesta tai muista kassan sinulle lähettämistä kirjeistä. Jos kuulut vain työttömyyskassaan, löydät jäsennumerosi jäsenmaksulaskusta.

Jos olet liittynyt Tehy ry:n jäseneksi ennen vuotta 2017, on kassan jäsennumerosi sama kuin Tehyn jäsennumero. Tehyn jäsennumeron löydät Tehyn jäsenkortista tai Tehy-lehden takakannen osoitetiedoista.
Jos olet liittynyt Suomen Fysioterapeutit ry:n jäseneksi ennen vuotta 2016, on kassan jäsennumerosi sama kuin Suomen Fysioterapeuttien jäsennumerosi. 
Jos olet Suomen Toimintaterapeuttiliitto ry:n jäsen, on kassan jäsennumerosi aina eri kuin Suomen Toimintaterapeuttiliiton jäsennumerosi.

Kun kirjaudut palveluun ensimmäistä kertaa, salasana on henkilötunnuksesi loppuosa. Jos tunnuksesi viimeinen merkki on kirjain, kirjoita se isolla kirjaimella esim. 012K.

HUOM! WebKassaan muutettu salasana ei päivity Tehyn jäsensivuille.

Ongelmia WebKassan kirjautumisessa?

  • Ongelma: En muista jäsennumeroani.
    Ratkaisu: Työttömyyskassan jäsennumero näkyy kaikissa kassalta saamissasi kirjeissä. Jos kuulut vain työttömyyskassaan, löydät jäsennumeron jäsenmaksulaskusta.
    Jos olet liittynyt Tehyyn ennen vuotta 2017, on kassan jäsennumerosi sama kuin Tehyn jäsennumero. Tehyn jäsennumero on seitsennumeroinen numerosarja, jonka löydät Tehyn jäsenkortista tai Tehy-lehden takakannen osoitetiedoista. Jos sinulla ei ole mitään edellä mainituista (kirje, jäsenmaksulasku, Tehy-lehti tai jäsenkortti) tallessa, pyydä jäsennumerosi kassan asiakaspalvelusta. Yhteystiedot löydät täältä.
     
  • Ongelma: Olen Tehyn jäsen, mutta saan ilmoituksen "Käyttäjätunnus ja salasana eivät täsmää tai tunnusta ei ole olemassa".
    Ratkaisu: Jos olet liittynyt Tehyyn vuoden 2016 jälkeen ja Tehyn jäsennumerosi alkaa numerolla 4, on kassan jäsennumerosi eri kuin Tehyn jäsennumerosi. Yritä kirjautumista uudestaan kassan jäsennumerolla.
     
  • Ongelma: Olen Suomen Fysioterapeutit ry:n jäsen, mutta saan ilmoituksen "Käyttäjätunnus ja salasana eivät täsmää tai tunnusta ei ole olemassa".
    Ratkaisu: Jos olet liittynyt Fysioterapeuttien jäseneksi vuoden 2015 jälkeen, on kassan jäsennumerosi mitä todennäköisimmin eri kuin liiton jäsennumerosi. Yritä kirjautumista uudestaan kassan jäsennumerolla.
     
  • Ongelma: Olen Suomen Toimintaterapeuttiliiton jäsen, mutta saan ilmoituksen "Käyttäjätunnus ja salasana eivät täsmää tai tunnusta ei ole olemassa".
    Ratkaisu: Toimintaterapeuttiliiton jäsenillä on aina kassalla eri jäsennumero kuin liitossa. Yritä kirjautumista uudestaan kassan jäsennumerolla.
     
  • Ongelma: Yritän kirjautua kassan jäsennumerolla, mutta saan ilmoituksen "Tunnuksesi ei oikeuta käyttämään haluamaasi toimintoa".
    Ratkaisu: Et voi kirjautua palveluun, koska et ole työttömyyskassan jäsen tai jäsenyyttäsi ei ole vielä aktivoitu. Ota yhteyttä työttömyyskassan asiakaspalveluun. Yhteystiedot löydät täältä.
     
  • Ongelma: Syötin tekstiviestillä/sähköpostilla saamani salasanan salasanan vaihtoikkunaan, mutta järjestelmä ei huoli tätä salasanaa.
    Ratkaisu: Sait uuden salasanan, joka kirjoitetaan yhden kerran kirjautumissivun salasanaksi. Tämän jälkeen ohjelma siirtää sinut välittömästi salasanan vaihtoikkunaan, jonne sinun tulee syöttää uusi itse keksimäsi salasana kahdesti. Salasanan vaihtoikkunaan ei voi syöttää tekstiviestillä tai sähköpostilla saatua salasanaa. Pääset WebKassaan kun olet vaihtanut salasanasi.
     
  • Ongelma: Tilasin uuden salasanan, mutta se ei kelpaa sisäänkirjautumisikkunan salasanaksi. Lisäksi sain ilmoituksen: "Käyttäjätunnus ja salasana eivät täsmää tai tunnusta ei ole olemassa. Ota yhteys järjstelmän ylläpitäjään tai yritä uudelleen".
    Ratkaisu: syötit tekstiviestillä tai sähköpostilla saamasi salasanan väärin. Yritä uudelleen. Huomioi ISOT ja pienet kirjaimet.