Työllisyyden kuntakokeilu alkaa maaliskuussa

Kuntakokeilussa osa TE-palveluiden asiakkaista siirtyy kuntien asiakkaiksi. Kokeilulla selvitetään, voidaanko työnhakijoiden palveluja parantaa järjestämällä työnhakijoiden palvelut kuntien kautta. Palvelujen kehittämisellä tavoitellaan entistä nopeampaa työllistymistä. Kuntakokeilu on käynnissä 1.3.2021 - 30.6.2023 ja kunta vastaa työnhakijan palveluista kokeilun ajan.

Kaikki työnhakijat eivät kuulu kuntakokeilun piiriin. Saat tiedon kuntakokeiluun siirtämisestäsi TE-palveluista joko kirjeitse tai sähköisesti TE-palveluiden Oma asioinnin kautta. Sinuun ollaan yhteydessä myös alueesi kuntakokeilusta. Työttömyyskassa ei tiedä eikä se pysty puolestasi selvittämään sitä, kuulutko kuntakokeilun piiriin vai jatkuuko asiointisi TE-palveluiden kanssa edelleen.

Jos asiakkuutesi säilyy TE-palveluissa, asiasta ei erikseen ilmoiteta eikä asiointisi muutu nykyisestä.

Ilmoittautuessasi työnhakijaksi kokeilun aikana, saat ilmoittautumisen yhteydessä tiedon siitä, minne asiakkuutesi kuuluu.

Etuuden hakemiseen liittyvät menettelyt pysyvät ennallaan. Lue ilmoittautumisesta ja päivärahan hakemisesta lisää verkkosivultamme  "Jäit työttömäksi tai sinut lomautettiin".

Voit lukea lisää kuntakokeilusta TE-palveluiden verkkosivuilta.