Käytä WebKassaa Postin lakon aikana

Posti- ja logistiikka-alan unioni PAU on ilmoittanut aloittavansa maanantaina 11.11.2019 kaksi viikkoa kestävän lakon. Postinjakelun oletetaan menevän lakon vuoksi sekaisin usean viikon ajaksi.

Postin lakon aikana voit asioida Terveydenhuoltoalan työttömyyskassan kanssa sähköisesti WebKassa-palvelumme kautta. Kirjautuminen WebKassaan tapahtuu jäsennumerosi avulla.

WebKassan sisällöstä

WebKassan ”Hakemukset” -sivulta löytyvät kaikki hakemuslomakkeet. Hakemuksiin voi liittää enintään 10 sähköistä liitettä. Lisää liitteitä voi lähettää ”Hakemukset” -sivun lopussa olevan ”Hakemusten liitteet” -linkin kautta. Liitteitä voit lähettää PDF-, JPG-, JPEG-, TIFF-, PNG- ja GIF-muodoissa.

Tiedot maksetuista etuuksista löytyvät ”Maksut ja päätökset” -osion ”Maksetut etuudet” -sivulta. Saat kunkin maksun tarkat tiedot näkyviin klikkaamalla maksupäivää.

Tiedot Postin kuljetettavaksi annetuista päätöksistä löytyvät ”Maksut ja päätökset” -osion ”Päätökset” -sivulta. Saat kunkin päätökset tarkemmat tiedot näkyviin klikkaamalla päätösnumeroa.

Kopiot mahdollisista muista kassan postittamista kirjeistä löytyvät ”Viestit ja Kirjeet” -osion ”Kirjeet”-sivulta. Jos käytössäsi on Postin OmaPosti-palvelu (entinen NetPosti) pitäisi kirjeidemme välittyä OmaPosti-palveluun Postin lakosta huolimatta.

Tarkista yhteystietosi

Sähköisen asioinnin toimivuuden kannalta on oleellista, että rekisterissämme on ajantasaiset yhteystiedot. Tarkistathan siis WebKassan ”Omat tiedot” -osion ”Yhteystiedot” -sivulta, että rekisterissämme on oikea matkapuhelinnumero ja sähköpostiosoite. Tarkista myös, että ”Yhteystiedot” -sivun ”Viestintä” -osiossa on rastit sekä ”Sähköposti-ilmoitus viesteistä” että ”Maksuilmoitus tekstiviestillä” -kohdissa.